BıRLıK, GÜNDEM, MıLLET VE RODOP RÜZGÂRI’NDAN AZINLIKÇA’YA DESTEK
Perşembe, 31 Mart 2011 02:00    PDF Yazdır e-Posta
Arşiv
Gümülcine (Komotini) Devlet Radyosu’ndaki (ERA) Türkçe haber programı ihalesini kazanmaları sonrası aşırı milliyetçi Stoxos gazetesinin "Yunanistan Devlet Radyosu'nda Bozkurtlar" başlıklı haberiyle adres vererek Azınlıkça'dan Evren Dede ve Aydın Bostancı'yı hedef göstermesinin ardından azınlık basınından Birlik, Gündem, Millet ve Rodop Rüzgârı gazeteleri Azınlıkça yazarlarına destek verdiler. Avrupa Batı Trakya Türk Federasyonu da (ABTTF) konuyla ilgili olarak, "Evren Dede ve Aydın Bostancı’nın Gümülcine Devlet Radyosu’nda istihdam edilmelerine şiddetle karşı çıkan, üstelik bunu çirkin bir dille sayfalarına taşıyan Stoxos’un bölgede barış hizmet etmediği açık…” açıklamasında bulundu. Tarih sıralamasına göre ilgili destek açıklamaları şu şekildedir: Birlik Gazetesi: “STOXOS YıNE HEDEFı GÖSTERDı” Batı Trakya Türk Azınlığı’na yönelik karşı ve hedef göstererek yayınlarıyla bilinen Yunan “STOXOS” gazetesi, son sayısında “Azınlıkça” Dergisini ve onun sorumlularını açık adresiyle “Hedef” gösterdi. Bu da yetmedi ve uzun bir zamandan beri “Gümülcine Devlet Radyosu (ERA KOMOTıNıS”te Azınlığın haber alma özgürlüğüne hizmet eden ve bu alanda ciddi habercilik yapan, bölge geneli ve Yunanistan genelinden gazete başlıkları ve haberler hazırlayan ve sunan Evren Dede ve Aydın Bostancı, “YUNANıSTAN DEVLET TELEVıZYONU VE RADYOSU’NDA BOZKURTLAR!” olarak ilan etti, hedef gösterdi. Batı Trakya’daki Azınlığa yönelik devlet radyosu tarafından haberler verilmesini, ülke genelinden gelişmelerden Azınlığın haberdar edilmesini hazmedemeyen bir zihniyetin bu dereceye vararak hedef göstermesi akıllara değişik soruları getiriyor. Bu tür yalan yanlış haberlerle bölgedeki barış, huzur ve sükunetin bozulmasına yönelik yapılan provokasyonların hiç bir tarafa fayda sağlamayacağı aşikardır. Batı Trakya Türk Azınlığı, bu ülkeye Andlaşmalarla emanet edildiğinden dolayı Azınlığın her konuda, hatta ve hatta devlet televizyonunda dahi Türkçe haber ve programlara yer verilmesi gerekirken, haftada üç defa olmak üzere basit bir radyo programının değişik yönlere çekilmesi anlaşılır gibi değil. Bu zihniyeti taşıyanlar acaba şunu mu istiyorlar? Birer Yunan vatandaşı olan Batı Trakya Türkleri ülkenin, hükümetin, devletin çalışmalarından haberdar edilmemesini mi istiyorlar? Peki hani demokrasi anlayışı? Nerede eşitlik? Birlik gazetesi olarak yapılan bu “AÇIK HEDEFı” kınadığımızı belirtmek istiyoruz. Akabinde herkese şunu hatırlatmak isteriz, sayın Başbakanımız Yorgo Papandreu’nun Demircik ziyaretinde söylediklerinin bir kez daha ciddi bir şekilde alğılanmasını ve dinlenmesini arzu ediyoruz. “Türkçe’nin gelişmesi için gerekenler yapılacaktır.” Haberin Türkçe çevirisi şu şekilde. YUNANıSTAN DEVLET TELEVıZYONU VE RADYOSU’NDA BOZKURTLAR! DEDE’NıN OğLU GÜMÜLCıNE DEVLET RADYOSUNDA! Gümülcine Devlet Radyosu Bozkurtları istihdam etti! Fakat bu gerçek. Maaşlarını biz Yunanlıların elektrik faturaları üzerinden altın değerinde ücretlerle ödediğimiz ve yavaş çalışan memurları bünyesinde barındıran sözde kültürlü devlet radyosu, daha önce benzeri görülmemiş bir hareket girişti. Yunanistan Devlet Televizyonu ve Radyo A.ş. Yönetim Kurulu’nun, 1 Mart 2011 tarihinde düzenlediği toplantısında aldığı kararlar arasında, Gümülcine Devlet Radyosu’na yapılan ilgili ihale ve yetkili komisyonun seçim ve değerlendirme kararı doğrultusunda, gazetecilerden Abdulhalim oğlu EVREN DEDE ve Mehmet oğlu AYDIN BOSTANCI’nın istihdam edilmesini kararlaştırdı. ılki bilinen DEDE’nin oğlu ve ikincisi ise, TALAT’ın sahte hükümetiyle olan bağlantılarıyla tanınan Bozkurt!!! Yunanlıları gâvurlar diye işam eden meşhur Dede’nin oğlu, aylık olarak Türkçe yayınlanan “AZINLIKÇA” dergisinin sahip sorumluluğunu yürütüyor ve bu dergiyi Gümülcine’de Anemonis 12 adresinde serbestçe çıkarıyor. Ve sürekli olarak açıktan Yunanistan’ın düşmanları olan Ankara’nın bozguncularını misafir ediyor. ıki gazeteci sözleşmelerinin sona ermesine rağmen Gümülcine Devlet Radyosu’nda çalışıyorlardı. Hatta LAOS Milletvekili ılias Polatidis, konuyla ilgili Kültür Bakanı Pavlos Gerulanos’a soru önergesi yöneltmişti! Ankara’nın ispatlı propagandistleri ve Osmanlı hukuku’nun sahip olduğu ayrıcalıkları gördünüz mü? Kaynak: http://www.birlikgazetesi.info/? pid=3&id_jos_content=2589 Rodop Rüzgarı: AZINLIK BASININDA KARA TABLO DEVAM EDıYOR! HEDEF YıNE AZINLIK GAZETECıLERı! Yorum Stoxos gazetesindeki habere göre Yunanistan Devlet Radyosu'nda (ERA) çalışan Azınlık gazetecilerinden Evren Dede ve Aydın Bostancı fanatik kesim tarafından adresleri kamuoyuna duyurularak "Bozkurt" olarak nitelendirildiler. Zamanla dövülen, çeşitli saldırılara uğrayan ve yüksek miktarlarda para cezalarına çarptırılan azınlık basın mensuplarının bu şekilde işlerini özgürce yapmaları engellenmek istenmektedir. Türkçe bilmekten başka hiç bir suçları olmayan ve Yunan Devleti'ne her türlü sorumluluklarını yerine getiren bu arkadaşların başlarına bir felaket gelmesi halinde adreslerini açıkça yazanlar sorumlu olacaktır. Demokrasinin beşiği olduğunu iddia eden ülkemizde bu tür uç ve basın özgürlüğünü hiçe sayan davranışları aklı başında insanların tasvip etmesi mümkün değildir. Türkiye Dışişleri Bakanı Sn. Davutoğlu'nun Batı Trakya'yı ziyaret ettiği ve dostluk rüzgârlarının estiği günlerin ertesinde bu tür adres göstermeler manidardır. Türkiye'nin Patrikhane'ye, Yetimhane'ye, Rum Vakıflarına yaptığı açılımlar ve Ruhban Okulu konusunda ileri sürdüğü görüşler ortada iken, Batı Trakya'lı gazetecilere yönelik tehditvari hareketler ortaya samimiyet meselesini çıkardığı gibi, Türkiye ve Yunanistan dostluğuna indirilen bir darbedir de aynı zamanda. ışte Stoxos’taki haber: DAVUTOğLU'NUN ZıYARETı FIRSATIYLA YUNANıSTAN DEVLET TELEVıZYON VE RADYOSUNA BOZKURTLAR ALINDI. Dede’nin oğlu ve Talat’ın yakın arkadaşı, Yunanistan Devlet Televizyonu ve Radyo yönetim kurulunun kararıyla, Gümülcine Devlet Radyosu’nda (ERA Komotini) istihdam edildi. Stohos Gazetesi Tarih: 10 Mart Perşembe Sayı: 485 (1283) Sürmanşet: Sayfa 3 Haber başlığı: YUNANıSTAN DEVLET TELEVıZYONU VE RADYOSU’NDA BOZKURTLAR! DEDE’NıN OğLU GÜMÜLCıNE DEVLET RADYOSUNDA! Gümülcine Devlet Radyosu Bozkurtları istihdam etti! Fakat bu gerçek. Maaşlarını biz Yunanlıların elektrik faturaları üzerinden altın değerinde ücretlerle ödediğimiz ve yavaş çalışan memurları bünyesinde barındıran sözde kültürlü devlet radyosu, daha önce benzeri görülmemiş bir hareket girişti. Yunanistan Devlet Televizyonu ve Radyo A.ş. Yönetim Kurulu’nun, 1 Mart 2011 tarihinde düzenlediği toplantısında aldığı kararlar arasında, Gümülcine Devlet Radyosu’na yapılan ilgili ihale ve yetkili komisyonun seçim ve değerlendirme kararı doğrultusunda, gazetecilerden Abdulhalim oğlu EVREN DEDE ve Mehmet oğlu AYDIN BOSTANCI’nın istihdam edilmesini kararlaştırdı. ılki bilinen DEDE’nin oğlu ve ikincisi ise, TALAT’ın sahte hükümetiyle olan bağlantılarıyla tanınan Bozkurt!!! Yunanlıları gâvurlar diye işam eden meşhur Dede’nin oğlu, aylık olarak Türkçe yayınlanan “AZINLIKÇA” dergisinin sahip sorumluluğunu yürütüyor ve bu dergiyi Gümülcine’de Anemonis 12 adresinde serbestçe çıkarıyor. Ve sürekli olarak açıktan Yunanistan’ın düşmanları olan Ankara’nın bozguncularını misafir ediyor. ıki gazeteci sözleşmelerinin sona ermesine rağmen Gümülcine Devlet Radyosu’nda çalışıyorlardı. Hatta LAOS Milletvekili ılias Polatidis, konuyla ilgili Kültür Bakanı Pavlos Gerulanos’a soru önergesi yöneltmişti! Ankara’nın ispatlı propagandistleri ve Osmanlı hukuku’nun sahip olduğu ayrıcalıkları gördünüz mü? Kaynak: http://www.burasibatitrakya.com/index.php? option=com_content&task=view&id=1848&Itemid=1 Gündem Gazetesi: AZINLIK MENSUBU GAZETECıLER STOHOS GAZETESıNıN HEDEFıNDE Aşırı milliyetçi Stohos gazetesi Yunanistan Devlet Radyosu (ERA) Gümülcine şubesinde çalışan Evren Dede ve Aydın Bostancı hakkında “Bozkurt’lar ERT’te” başlığıyla haber yaptı. Yazıda, Evren Dede’nin Gümülcine’de yayınlanan “Azınlıkça” dergisinin sahibi olduğu da belirtildi. 10 Mart 2011 tarihli Stohos gazetesinin birinci sayfasından verilen “Bozkurt’lar ERT’te” başlıklı haberde; Evren Dede’yle ilgili olarak yanlış bilgiler de yer alıyor. Evren Dede, “Trakya’nin Sesi” gazetesi sahibi Abdülhalim Dede’nin oğlu olarak tanıtılıyor. Evren Dede ise Abdülhalim Dede’nin oğlu değil, yeğeni. Haberde; Aydın Bostancı’nın ise “bozkurt” olduğu ve KKTC’deki Talat hükümetiyle bağlantılarının olduğu iddia edildi. Stohos gazetesindeki haberde ayrıca Evren Dede’nin ikamet adresi de veriliyor. Haberde; Evren Dede ile Aydın Bostancı’nın sözleşmeleri bitmelerine rağmen, ERA’da çalışmaya devam ettikleri, konunun LAOS milletvekili ılias Polatidis tarafından meclis gündemine taşındığı da hatırlatıldı. AıLEMıZ ADINA ENDışE EDıYORUZ Konuyla ilgili olarak GÜNDEM’e kısa bir açıklama yapan Evren Dede, “Azınlık basınının bir kez daha hedef gösterildiğini görüyoruz. Asılsız iddialarla hedef tahtasına konmaktan ailemiz, çocuklarımız adına endişe ediyoruz. Ailemiz sözkonusu olduğu için kendimizi elimizden gelen önlemleri almak zorunda hissediyoruz.” diye konuştu. Kaynak: http://www.gundemgazetesi.com/jos_content/detay_2 .php?h2_id=778 Millet Gazetesi: STOXOS, EVREN DEDE ve AYDIN BOSTANCI’YI HEDEF GÖSTERDı Irkçı Stoxo gazetesi, "Yunanistan Devlet ve Radyosu'nda Bozkurtlar - Dede'nin Oğlu Gümülcine Devlet Radyosu'nda" başlık haberinde Azınlıkça'nın yazarlarından Evren Dede ve Aydın Bostancı'nın Gümülcine Devlet Radyosu'ndan istihdam edilmelerini uygunsuz bir dille eleştirdi. Stoxos, "Maaşlarını Yunanlıların elektrik faturaları üzerinden altın değerinde ücretlerle ödedikleri devlet radyosunda" "ilki bilinen Dede'nin oğlu ve ikincisi ise Talat'ın sahte hükümetiyle bağlantılarıyla tanınan Bozkurt" dediği Evren Dede ve Aydın Bostancı'nın 1 Mart 2011 tarihinde ERT Yönetim Kurulu toplantısında alınan karar ile istihdam edilmesine karşı çıkarak "Ankara'nın ispatlı propagandacılarının ve Osmanlı hukukunun sahip olduğu ayrıcalıkları gördünüz mü?" dedi. Bu isimlerin Türkçe dilinde Azınlıkça isimli bir dergi çıkarttıklarını söyleyen Stoxos, bu isimlerin "açıktan Yunanistan düşmanı Ankara'nın bozguncularını misafir ettiğini" yazdı. Stoxos sözkonusu haberinde daha da ileri giderek Azınlıkça dergisinin adresi de açıkça yazılarak hedef gösteriliyor. Millet ve Gündem gazetelerine yönelik ağır tazminat cezaları verilmesi yöntemiyle devam eden “Azınlık Basınını Susturma” operasyonu bu kez farklı bir yöntemle karşımıza çıkmış bulunuyor. Azınlıkça ekibi hedef gösterilerek sindirilmeye çalışılıyor. Stoxosçulara burada yeri gelmişken küçük bir hatırlatma yapmakta fayda var. Bu memlekette 150 bin Batı Trakya Türkü de elektrik faturası ve vergi ediyor. Ama maalesef Batı Trakya Türkleri bir vatandaş olarak bile ödedikleri bu vergilerin karşılığını maalesef bugüne kadar alamamıştır. Devlet kurumlarında çalışan Batı Trakya Türk Azınlık mensuplarının sayısı bellidir. Kaynak: http://www.millet.gr/haber.php?haberid=23548
 

Your are currently browsing this site with Internet Explorer 6 (IE6).

Your current web browser must be updated to version 7 of Internet Explorer (IE7) to take advantage of all of template's capabilities.

Why should I upgrade to Internet Explorer 7? Microsoft has redesigned Internet Explorer from the ground up, with better security, new capabilities, and a whole new interface. Many changes resulted from the feedback of millions of users who tested prerelease versions of the new browser. The most compelling reason to upgrade is the improved security. The Internet of today is not the Internet of five years ago. There are dangers that simply didn't exist back in 2001, when Internet Explorer 6 was released to the world. Internet Explorer 7 makes surfing the web fundamentally safer by offering greater protection against viruses, spyware, and other online risks.

Get free downloads for Internet Explorer 7, including recommended updates as they become available. To download Internet Explorer 7 in the language of your choice, please visit the Internet Explorer 7 worldwide page.